Friday, August 24, 2012

One step foward; Merisik


Alhamdulillah.

td family dea sampai rumah dalam pukul3. satu family je. sebab just nak merisik kan. sampai2 je, terus mama ckp bagi makan dlu. aku pun hidangkan makanan2 yg ada. main course mestiley nasik. mama masak asam pedas dgn buat sayur capchai (??) dengan tauhu apentah. lepas tu dgn buat konyaku jelly. lpas makan je, aku pun angkut la sume ke dapur lepas tu dduk dapur diam2. hiks! encik papai pun dduk luar bersama adik2nya. sempat la aku jumpa diam2 kat anjung umah tu. nak dduk lepak2 sama2 xmanis pulak kang nanti. huhu. agak2 darah sejuk aku da bertukar jd panas aku pun dduk tgh tgk tv lek2 buat mcm xde ape yg jd. smbil borak ngn pakcik aku. smpai mak aku panggil pong aku xsedar. settle everything, mama panggil. dea suruh sarung cincin. makcik aku ckp, biar mama encik papai yg sarungkan, aku dgn muka xmalu sarung sendiri. hikhik! borak2 kejap dgn my FMIL, dea pun gerak balek. cuti ari raye nie apak dea balek drive sendiri. n after raya tu diorang terus gerak g melaka. n balek dr melaka nanti apak dea terus balek perak n mak dea balek kluang. so, mereka dtg dua kereta. makcik n pakcik aku tanya. 'ja, ayah dea kerja apa?' aku mane la tau. xsempat nak interview. dlu pnah ckp, tp aku xamek port sgt. so aku bantai la 'ntah,manager ke supervisor ke'. makcik aku smbung. 'besoooo ketenye'. aku ckp ntah je la... kui3 lpas tu siap kena perli baek punya ngn pakcik aku. 'ja, lepas nie masa tunang jgn sarung sendiri lagi'. -___-"

so, sabtu nie kenduri cousin dea. tunggu dea jemput aku n dapat la berjumpa dgn beliau. next step insyaAllah, kalau xde halangan, ada jodoh, umur panjang, ada rezeki this year jugak. semoga Allah permudahkan urusan kami dan panjangkanlah jodoh kami. insyaAllah. aminn :)

No comments:

Labels