Wednesday, April 22, 2020

kemahuan keinginan keperluan

Chewah, ayat kann.

rajin pulak aku ni nak menaip entri musim pkp ni.
tahu sebab apa??? sebab bateri phone aku kong. langsung masuk penjara!
sakit betul hati aku. puncanya? aku charge guna plug extension yang ada USB port!
output dia 6A! hahahahaa bateri dah kembung, rosak baru aku tahu sbnarnya nak jaga bateri phone guna yg 1A je!!!! siot betul laaa. tp at least lesson learnt la. selama ni kalau guna power bank pun aku suka guna yg 2.1A cepat sikit full. now i know. \

dah beli bateri dekat shopee, tunggu sampai nnti aku diy je tukar sendiri. susah giler takda phone! call wasap pinjam phone mama. tapi TAC no mesti la hantar kat no aku kan. and aku malas gila nak tukar-tukar simkad. mereput je la tunggu bateri sampai. even kawan kat fb xsuggest aku tukar bateri sendiri sbb need to reprogram after tukar bateri, BUT I NEED TO USE MY PHONE! nnti habis pkp kita melawatlah machine tukar lagi bateri ke boleh re-programme kan aje ke. I DONT CARE! because now I NEED MY PHONE.

husband suruh tukar phone baru je, tp aku mcm benda boleh repair, repair la dulu. benda aku paling malas adalah bila tukar phone kena install semula la, log in medsoc semua. malas giler. dengan gambar2 lagu semua. dah la lagu beli kat itunes kot! but husband ckp beli la iphone jugak, transfer guna icloud, but still aku rasa renyah and since hp boleh guna, guna la dulu! hahahaa. my 1st phone was nokia 3315, beli masa aku form 4 naik form 5 or form 5 kot. lepas tu update yg screen color punya, ringtone polyphonic, ada mms tp takda camera, was forgot the series. masa tu aku kat matrik kedah. after that tukar phone sony ericsson K510i, pakai sampai 1st year UKM, and tukar sony ericsson k660i pulak warna hijau putih. pakai sampailah kerja. masa kerja tu nak pakai smartphone, nak beli samsung, tp masa tu boyfriend (merangkap husband) tak bagi. dia suruh pakai phone dia iphone 3Gs. ni la mulanya dunia aku dgn iphone. pakai phone ni pun sampai kembung bateri dia. apalah aku ni kan. semuanya nak kembung. aku pakai phone tu sampai dah kawen, 2015 mcm tu kot. lepas tu, husband belikan iphone 4s pulak. yang ni pakai kejap je. setahun macam tu. sebabmya kena curi masa bersalinkan medina. masa tu dari katil lain nak tukar katil lain sbb emergency ceaser. so tukar katil ke area depan meja nurses la. kira under pemantauan nurses la. masa transfer katil tu la phone pun hilang. paling sedih masa tu, gambar semua tak back up pun dalam icloud ke google photo ke. sedihnya.

and masa dalam pantang tu gigih la beli iphone 6s ni pulak which is xlama lepas tu keluar iphone 7 plus double camera, sis is geram! hahahaha. so, from 2016 to 2020 lama dah kan? mmg mintak phone baru sbnarnya kan? hahahaha. half of me nak phone baru, another half mcm rasa membazir. if let say phone ni tak boleh repair, new phone please husband! i want iphone 11 tau! hahaha. sampai beberapa tahun akan datang lagi. (hopefully la). hahahaha! even husband mmg insist nak i tukar phone pun. baik kan wifemu sayang.

space grey please

i always like that! haritu merungut, i need new vacuum! cordless sbb anak dia suka sepahkan rumah crumbs here and there, now and then, and dah usya electrolux, harga mcm around 600 mcm tu. husband approved! but yet, i came back cakap i just need an extension plug je. tu je main problem sbb xckup suiz make me want cordless vacuum. see! hahahahaa.

i prefer elektrolux compare to dyson. they said, dah la harga jauh murah, bateri lagi tahan, and lagi heavy duty. haven't finish study yet. please gimme more review kalau ada yg study eh.
another case, we almost change our car, masa tu target vios or city la. husband dah beriya, siap pergi test-drive and we prefer vios that time. dah kira2 dah ni. but then, i change my mind, instead tukar kereta, i bought GB pockit stroller!!!! u know, main problem masa tu adalah stroller medina bulky gila and xmuat bonet kereta. hahahahahahahaha. bila dah beli pockit and baby carrier yg jenis dukung kat depan tu, settle problem. senyap lah kami tak tukar lagi pun kereta tu! hahahahaha.



i always merungut and nak itu ini, but when i'm wise boleh je cari another logic solution. tapi kalau husband aku kaya betul, mestilah malas fikir solution. beli please! hahahaha.

now lets doa semoga NOR MOHD FAIZAL kaya dan tersangat kaya dan dermawan boleh beli je apa yg bini dia nak without need to timbang tara. dapat beri kesenangan to his parents and family as well, to diri sendiri, anak-anak and other anak (kahkahkah!) and orang sekeliling dia. amin. sayang jadi kaya ya!

*when he read this, dia mesti cakap. just last night u said, u need me more than money. today u need money. dasar!

i'm done bebel. kthanksbye.



No comments:

Labels