Saturday, March 29, 2014

Almost half year of marriage (how we met part 1)

Hi !

HAHA! semua post sudah pun selamat di dalam simpanan draft. Terasa mahu kembali berblogging setelah lama mem'private'kan blog nie. So, harini kembali public. welcome ctdjadotblogspotdotcom. :)

Post merisik sudah publish. kemudian post bertunang pun sudah. jadinya post bernikah kahwen kahkahkah lah yg tinggal. huhu. Why am I publickan semula blog ni? Sebab saya nak coretkan liku2 kehidupan sebagai seorang wifey dan mana tahu satu hari nnti sebagai seorang mommy pulak kan. And masa saya tua nnti boleh la mengimbas kembali entri2 muda2 nie. kot2 dah tua nnti xingt password ke kannn. lol.

Actually macam2 plan cerita nak update dlm nie. Which is first of all cerita kahwen lah. Tapi mungkin cerita how I met him nak kena letak dlu kot. :) Jadi, mari bercerita.

....................


The very first step;

Actually kitorang kenal from our friend.

Lepas habis SPM, saya janji nak jmpa kawan saya Awan which is her real name Najwa dkat bandar Muar and nak cari kerja sama2 since kitorang dedua xdpt PLKN. So, xingt berapa hari bulan tp dlm bulan Nov or Dec 2005 tu la, me and Najwa jumpa. Anddd, at the same time awan nie lupa dia dah janji nak jmpa kwan dia which is Darwin and Ejat (coursemate husband that time). How they kenal everything saya xsiasat. So, dengan xsemena-menanya saya pun terlibat dalam perjumpaan nie. There was 5 of us; me, awan, izzati (fren of awan), ejat and darwin. and since saya and awan memang tak naik motor dgn lelaki, so kami jalan kaki from bus station Muar tu ke Wetex. And they have a chit-chat there. Saya? senyap and jawab sikit2 lah kalau ada soalan. Saya mmg talkative sgt but kepada org yg saya kenallah. Kalau x mmg senyap sombong bak anggg! After tengahari mcm tu they decide to dduk2 jalan dkat Tanjung Emas, Muar. There we go, after borak2 and makan ABC kitorang pun nak balek.

That night ada incoming text.

"Hi, nie no kadijah ke?" .... almost like that la ayat dia.
and I was like huh? sapa nie? eja nama pun salah. so dgn sombongnya, I was reply
me: "bukan"
Him: "Hi, nie no Kadijah kan?"
me: "bukan lah, salah no. xda nama kadijah kat sini" gila sombong bak angg.
Him: "tp kawan saya ckp nie no kadijah"
me: "saya khadijah bukan kadijah".
...lebih kurang mcm tu la text perkenalan kami...

and during texting that night saya pun test his english level. bukan apa, bukan saya nie terer sgt nak speaking berhabuk bagai, tp saya mmg memilih dlm soal kawan. Apantah lagi berkawan dgn lelaki. bila dia lepas ujian saringan barulah kami berkawan dan berkawan dan berkasih dan berkahwin. lol.

He told me, lepas dr saya balek jmpa kawan2 dia, his friends yang jmpa saya tu ada snap my photo senyap2. Daa, xperasan langsung kot. Dia nak kenal saya bila tgk photo tu. dia ckp muka saya mcm Fasha Sandha pakai tudung. THAT PHOTO okay. sila muntah reramai. hahaha! and since saya bukanlah penggemar Fasha Senduk that time mmg xbangga sangatlah. (p.s: Fasha Sandha sekarang dah kehilangn senduknya since shes like da jadi so keibuan and sweet) I ask him for the pic, tp xada dah. Kawan2 dia ckp rugi tak ikut diorang. LOL. Actually masa dia nak kenal dgn saya tu, I already have someone yg xberapa special just a boyfriend yg mcm kau ada? aku pun ada. like that. Thats why saya pun layan dia. HAHA! berkawan biar seribu kan. Ayat berkasih jangan di sambung, xsesuai disambung).

So, kami nie kira berkawan tanpa berjumpa lah. Dia je yang dah kenal and know me (maksudnya dah tau rupa) but not me. Saya xtahu dia macam mana rupa mcm mana semua. Dia dah berani nak mngorat. Sorry okayh. I'm not that type of girl. hehehe. Tp dalam hati waktu tu mmg dah mula and senang dgn dia. He is funny guy. Suka main teka teki malam2, and texting me like there is no tomorrow. Ya Allah, teringat first time on the phone. Berdebarnya. Masih ingt lagi feeling and keadaan tu. Rindunya :')

We decide to meet.

No comments:

Labels