Saturday, March 29, 2014

How we met part 2; 15 January 2006

15 Januari 2006;

That was the date I first met him. Location, Wetex Parade Muar. That time mama yang hantar. Tipu mama nak keluar jumpa Awan. Always nama Awan yg kena. huhu. Memula tu awan mmg nak teman, tp cancel at the very last minute. So, xpela. Go on saja. Night before dah ckp dgn dia, saya ada silat cekak hanafi lah apa2 lah seni mempertahankan diri lah so dia jangan sesekali ada niat xbaik dkat saya. (Mesti dia ketawakan saya that time) Actually, xda pun semua tu. saja gebang. haha! I was in red t-shirt (dia ingt lagi! last night baru dia sebut; sayang pakai baju tshirt converse merah). haha! maroon actually. white scarf and jeans. Dia? I couldn't remember! OMG! hahaha. terlupa lah. try to recall but cannot. Tp dia ckp he was on blue shirt. okeh. Before jumpa tu dia pesan TOLONG bagitau kalau ada nampak polis or JPJ. Noted! xtahu apa sebab at first.

So, after dah sampai dkat dpan Wetex, saya text dia ckp dah smpai and ada JPJ buat roadblock dpan wetex (At that time dia da smpai dkat bus station and saya bgtau jumpa dkat wetex). He reply me; "tau.. nie aku ada dkat meja JPJ dah kena saman." HAHAHAHA! you know what, dia xtampal sticker L since dia L lagi time tu. HAHAHA! konon2 nak bawak saya naek moto la tu. sorry. xdapat bawak saya, and kena saman. LOL.

Saya jengah2 lah dari tepi lorry yang parking dpan wetex tengok2 which one dia. sebab kalau mcm menakutkan nak balek. HAHA! tp, once tgk dia. ohh, handsome jugak. (Sapa nak puji husband sendiri kalau bukan wife dia) :D

So, kitorang jumpa and kenal2. Masa tu saya noticed one thing, masa bercerita dia xpandang pun muka saya, and terasa sgt2. Dia mesti pandang tempat lain. :( rupa-rupanya dia ckp dia takut jatuh hati dkat saya. sebab dia dah suka saya waktu tu, tp dlm fon selalu saya jual mahal kan. hehe. How I know sayang.. I love you!

And hari demi hari makin rancaklah kami ber'text'ing. Xpernah lekang. boyfriend saya pun saya xtahu kat mana dia. Ada satu ayat yang saya ingt sgt2 smpai sekarang. "Please kayukan aku". faham x? haha! maksudnya dia suruh saya pasang dua which is ask me to accept him as a boyfriend. Lama2, jatuh la hati. Xla lama mana, around two weeks later. I decide to putus dgn bf that time. Call my bf ckp yg saya dah jumpa bf baru and remind him that he had told me before yang saya boleh proceed if jumpa org lain. KEJAM jugak lah. So, my official ex bf pun mintak his number dan menyampaikan azimat yang mana husband xbgtau details pun. Cuma ckp dia kena perli like that. Man to man talk katanya. So, 31st Jan clash, 1st Feb 2006, he own me. Gila! kanak2 sgt waktu tu. HAHA! memang gila.

There a lot of kisah naik turun cinta kami yang tersemat di dalam draft and hati kami. Biarkan ia tersimpan. After 6 years together 2012, we got engaged and become his wifey year after. 2013. so, this year doakanlah kami at least I want to have his baby inside my womb. Really want! huhu. Tp saya redha kalau Allah belum mahu bg. I take it positively. Allah bg peluang dkat kami untuk keep ber'honeymoon'. ;)

I love you Nor Mohd Faizal Norsham. Dja akan cuba jadi isteri sayang yang cemerlang gemilang dan terbilang.



No comments:

Labels