Tuesday, December 1, 2015

Pregnancy life: 18weeks

Hye!

This week aku dah masuk 18 weeks of my pregnancy. Alhamdulillah. Rezeki kami dtg pada hampir 2 tahun perkahwinan kami. Masing2 rezeki lain2. Ada yang cepat ada yg lambat ada yang dpt ada yg xdpt. Apa2 pun pasti ada hikmah disebalik semuanya. 

How i detect my pregnancy? Haha. Aku detect earlier 1-2 days before dari tarikh cik P aku dtg. Masa tu aku kuat sgt makan mcm monster. Hahaha. Few days tu la. Sensetive, manja, mengada and kuat makan sgt! Smpai husband pun tegur "aik, xkenyang lagi ke?" Lol. Bayangkan, lepas sarapan pagi aku boleh smbung makan biskut lpas tu masak tghari, makan, lepas makan pkul 3 camtu aku mask megi, lepas tu pkul 5-6 cmtu buat cucur. Lepas pergi dinner dlm pkul 8, tgh malam nak burger. Hari2 yg berikut pun lebih kurang mcm tu. Menambahkan kepelikan aku. And hari isnin 24 august tu lepas balek kerja, laju je aku p buat pregnancy test. And the result tetiba double line. But sgt2 kabur.. Smpai naik juling mata aku nie.. Ye ke tidak. Aku pun amek la gmbar send dkat akak yg jual strip tu tanya positive ke x. Sbb mcm ada mcm xda. Akak tu ckp positive.. Alhamdulillah. Tp check lg lepas dah smggu delay. Ok la. Husband balek keje aku pun tnjuk la dkat dia. Dia xfaham nak baca. Aku ckp kalau double line positive. Dia tgk satu line lpas tu kbai. Hahahahaa. Sebel. Aku ckp, tgk la bebetul. Dia ckp mcm double line, positive ke?? Hahahaa. Aku xtau nak ckp ape. Aku ckp doakan la. Harap2 bebetul positive. Tp jgn eksaited dlu. So spanjang mggu tu dia xtau nak eksaited ke x. Hahahaaha. Dah delay smggu tu jmpa doc, tp doc ckp a weak positive. Maybe baru dlm 4mggu mcm tu. Ok.. Tp actually dah masuk 5 mggu. Huhuhu. 

Sbbkan masa awal2 aku xda mabuk, xda pening, cuma tekak nie teringin yg mcm2 tu yang aku pun mcm xpercaya.. Betul ke aku pregnant? Smpai la mggu ke 9, prgi scan.. Doc ckp tahniah. Baby sihat. Alhamdulillah.. Sah dan yakin la yg aku nie prgnant. Hihihi. And baru2 nie scan lagi, doc tnjuk heart beat baby. Ya Allah nak nangis tgk.. Baby sgt behave dlm perut. Xda meragam nak makan mcm2. Hahaha. Nnti kalau dah pndai bergusti simpan2 sikit skill awk utk daddy ye syg.. Hahaha. 

So baby, this entry mommy create utk awak. Harap2 awak membesar dgn sihat sempurna sifat, akal dan akhlak dr dlm perut mommy smpailah besar nnti. Just be whatever u wanna be. Asalkan sentiasa jd hamba Allah yg berguna. Mommy daddy love u.  


No comments:

Labels