Tuesday, December 19, 2017

This is so funny

Hello!!!

Hahahahahhaha. First of all izinkan aku gelak dulu.. gelak puas2 sebab aku rasa mcm kelakar. Tp actually ni bukan kisah kelakar. Ni kisah yang serious.

Baru2 ni aku cerita pasal my ttc journey sebelum ni. And then memanglah rasa nak pregnant tu ada tp aku kena planning sebab my first baby, Medina tu lahir secara czer. So, kami plan untuk try conceive lagi sekali tahun depan dalam bulan 2-3 mcm tu.

And then, cerita dia bermula.

Baru-baru ni aku kena kencing kotor. siap berdarah lagi. keluar siap ketul2. Risau la kan.. tak pernah kena mcm tu. sakit gilaaa. siap pakai pampers mamy poko medina sbb good absorption katanya. hahahaha. masa check up tu mmg doc collect urine siap ada blood clot. So, doc nak check buah pinggang and kena x-ray. Bila nak x-ray kena la buat urine test utk pregnant ke x. and the result is negative. so, proceed je la x-ray. At first, aku ingatkan aku period sbb masa tu dah due utk period. tp bila check banyak kali confirm bukan period. mmg dtg dari urine tu sendiri and sakittt gilerrrrrr....

So, lepas dah makan ubat, minum air barli semua, esok pg tu urine dah start warna kuning tp ada merah-merah sikit je. and hari kedua baru baik.

Dan cerita bermula. (tadi pun cerita dah bermula katanya. daaa~)
Start dari haritu aku tunggu jugaklah period, tak datang jugak lg. aku tak tau kenapa tak fikir pape pun. sbb kat hospital haritu dah check upt negative kan. confirm negative lagi kau doctor tu cakap.

Aku pun syak la aku marking my period calendar kat phone tu salah. (senang gila assume).

Tapi lepas seminggu lebih aku still tak period aku dah syak aik?? bilanya aku nak period ni. lewat gila dia datang. cycle lari lagi ke? and baru-baru ni, bila aku susukan medina, (she still bf, tapi aku dah tak pam dah sebab malas), aku rasa sakit gila. macam awal-awal dulu susukan dia. macam nipple crack tu. aku fikir melecet sebab demand dia tinggi sangat sampai asyik menyusu je agaknya sampai nipple sakit. but actually medina takda pun demam ke sakit ke and menyusu mcm biasa. aku pun tak tau why i'm so blur.... hahahhahaa. maybe sebab macam yang aku bgtau sebelum ni tu la. doc ckp upt negative. memang tak terfikir langsung la that i'm might be pregnant.

Tapi lepas dah masuk almost 2 minggu lewat, and perasan nipple sakit tak baik2, aku cakap la kat husband, rasa-rasanya i'm pregnant! out of nowhere.

Esok balik kerja tu aku pun belilah pregnancy test. btw, malam sebelum tu ada test dengan opk test kit beli masa nak planning medina dulu. ada extra lagi 1. dulu masa medina pernah cuba, and dapat 2 line. baru beli upt and check mmg dpt 2 line. (tapi cara ni bukan 100% confirm tau!) aku cuma rasa, sepatutnya bila dah habis waktu subur hormon LH kita sepatutnya dah takda dah. until lepas kita period and cycle baru. unless kalau kita pregnant, hormon tu masih ada. So, i was like ok.. double line. proceed beli upt esok.

So, balik kerja tu aku test laa. dengan penuh tanda tanya dan tak sabarnya. balik-balik terussss check.
and the result......

positive!!! and so terangggg!

terus aku panggil husband naik atas and tengok. aku baring tutup muka and gelak. non-stop ketawa. sebab langsung tak percaya at first. Kami terima dengan hati yg sangat terbuka, was so happy, and speechless. 

husband pulak rajin sgt malam tu masakkan kari laksa yg super sedap as always. kira mini celebration for us! pom! pom! hahaha

medina mcm faham bila aku cakap ada baby dalam perut mummy, kiss baby. (she kiss my tummy). say hi baby, dia pun 'babyyy'.. hahaha

my mom reaction, takpe laaa. medina dah besar. same goes to my sissy, echa. said that takpela medina dah besar. 

only Nina, my youngest sister cakap, akakkk! kan medina kecik lagi. pffftttt~ (daa~) 

Hahahaha. my Kelopak also know today. So, just keep it to yourself je la. 

Doakan semoga perjalan pregnant kali ni smooth, selamat and due nanti dapat bersalin secara normal pulaklah. inshaAllah. hehehehe. 

Welcome adik medina! mummy daddy and qaqak is waiting for you! :*


3 comments:

ai said...

Tahniah.. =) saya follow sini..

Nurul Aziz said...

Tahniah Dja! Yeay Medina ade kawan!

Ct DJa said...

Tq ai. tq for the wish and follow me :)

Tq nurul! aku doakan adik medina pun dapat kawan dari key el sana. aminnn. :*

Labels