Friday, November 16, 2018

Idris Noah Part 3, Promise, this is last

Kau tengok, kau tengok. Tajuk tu siap aku promise ni last entri untuk Idris Noah lahir.

Kemain kan, sampai 3 part. ngengada betul kan.
mahaplah. kalau menaip dekat office ginilah. kalini kalau rehat pun aku sambung type lepas rehat. actually takda apa pun nak cerita lagi. cuma pengalaman dalam OT room tu aje la. kalini lain sikit compare masa czer kakak. jap, aku p rehat dulu. hahahahahahaha.

Setelah satu entri berangan aku siapkan, aku sambung entri ni. hahahahaha

oh, currently aku suka pulak dengar radio best 104 ni. ada lagu baru, lagu lama lagu tak pernah dengar zaman dinosaur mungkin. muahahahaha.

ok, sambung part aku dalam OT room pulak.

Dulu masa kakak, aku dpt ubat bius yg langsung tak rasa pape on the dot dia inject tu. kira sangat cepat. tp masa noah lain. since aku dah ambil epidural masa nak cuba vbac tu, so dia tambah jela ubat dalam tube tu. jap aku google gambar bagi jelas gituh.

masa medina macam ni. lepas inject terus tak boleh angkat kaki. 
masa noah, dia inject, few attempt ok. tak sakit, tp ngilu je aku jerit cakap sakit.
lepas tu dia surrender panggil pakar dia.
 pakar dia buat 2-3 kali baru ok. 

So, dalam OT room tu dia tambah ubat mcm ni. tambah thru tube tu. Habis je jahit semua, dia mengiringkan aku and cabut tube tu. 
 Jelas dah kan? so, masa lepas dia tambah ubat tu dia tanya aku masih rasa tak jarum dia. MASIH RASA ok. cuak la aku. mana tidak nyeee, kawan-kawan aku yang czer sebelum aku ni ada la 2-3 orang share experience kena belah hidup-hidup sebab tak rasa bius tu. hahahhaa. tp at last, ubat bius dah ok. tak rasa dah sakit kena jarum tu. proses pembedahan pun berjalan dengan lancar. cuma once baby dah keluar tu, aku rasa lemas la. macam susah nau nau nak nafas. tak tau kenapa. maybe sebab aku tak makan berbelas jam tu kot, angin nak masuk. (padangan sendiri ye). hahahhaa. so aku cakap la dgn doc kat situ, yang aku rasa susah nak bernafas, bahu dah rasa kejang. tapi aku rasa maybe from the monitor, aku still ok, dia layan gitu-gitu je la drama swasta aku. aku cuma fikir kena positive je. jangan fikir bukan-bukan. sikit lagi nak habis. tu yang aku encourage diri aku untuk sabar kuat dan tabah. habislahhh proses menjahit, now aku di bawak keluar ke luar OT room, tp masih di wad OT tu. monitoring proses sambil panaskan badan aku. masa kat sini aku rasa nak muntah pulak. adoi. doc muda amoi cantik tu tlg sedut guna suction tube. and aku pun rasa tenang sikit kat sini. tengok doc amoi penyayang tu tgk babies yg ada kat sebelah mummies dlm wad tu. and of course noah too! cute baby.. cute baby dia cakap. hehehehe.

Dah stabil tu, aku pun dibawak keluar tukar katil ke stretcher and di bawak ke wad, dan di tukar lagi ke katil. terasa seperti para nurse mengangkat ikan paus. kahkahkah. since then, aku decide nak kena diet betul ni!!! hahahaha.

So, pengalaman yang scary tu buat aku rasa serik and takut untuk masuk OT room lagi. dan decide Noah untuk jadi anak BONGSU aku. ok. please. semoga aku sentiasa ingat. wahai adik-adikku dan kakak ku, silalah produce cucu untuk mama-mama kita ok. MIL and my Lovely mom. kihkihkih. kerna kakak mu ini sudah mempunyai rencana tutup buku beliau. YELATUUUU.

the end.

ps: last few days kakak kiss perut mummy ckp ada baby. oiiii! baby cacing adalah KOT? hahahahhaa. 




No comments:

Labels