Monday, April 27, 2020

pkp post 2.0

Hi, bertemu lagi kita di dalam rancangan DJA BOSAN KE TU? hahahahahahahahaha


kau tahu gigih gila aku menaip sebuah entri ni gara-gara tanak tidur balik selepas subuh! ok fine. ok fine. lately ni aku follow chanel neelofa dalam telegram. do follow guys! banyak benda menarik dalam tu. islamic sikit la. but amalan-amalan boleh kita follow, and also i start follow sebab nak faham bacaan dalam solat. Yela, kita ni solat kadang tak dapat khusyuknya tu sebab kita tak faham. kita tak bersedia pun nak menghadap DIA. So, sikit sebanyak ada la input-input yang neelofa kongsikan. pergi la follow, pergilah follow! i insist! hahahaha.

ok, harini aku nak bebel tentang keredhaan suami isteri. haaaa gitu! kelas rumah tangga kau. kau hado? takdo. takdo meh register kelas aku. percumaaa tuan tuan puan puan. apa dia??? iyaaa percuma. gratissss!

memula kita buka background music dulu. raihan on please. hahahahaha (sebab baru dengar lagu damba cintamu raihan and alif satar).

korang percaya tak pasal keredhaan suami and keredhaan isteri. i just wanna share my story je la. not so story la. but more tentang opinion and believes.

keredhaan, but wait! its actually not keredhaan tau. there is no redha. it is reda. so keredaan isteri, kalau seseorang isteri tu reda, atau rela, terima dengan ikhlas apa yang suaminya lakukan, pastilah urusan sang suami tu berjalan dengan lancar. it happen to me. at first, i was reda berjauhan dengan suami. walaupun rindu gilers, but we are ok. bila masuk pkp 2, start goyah. but we still ok. bila masuk pkp 3, i dah sasau! we never be apart for this long! you know. lama kot! more than a month. OMG. so, bila dah sasau tu selalulah ada selisih faham. and for faizal, dia mmg lah tak reti nak pujuk apa lagi thru phone. which is i really-really know about it! but, reda aku takda dah! habis. jadi tak reda. and aku merajuk la few days. not even text him, reply him, call him. anak dara dia je yg tak missed to call her daddy everynight.

and nak jadi cerita lepas tu, company dia kena kurangkan bilangan manpower. saranan kerajaan. and he need to change to bahagian service. serve food for quarantine people at SG! and you know, quarantine domitory kat SG lah yg banyak kes postive covid-19! even domitory yg dia pergi tu katanya takda kes positive, but who knows kan.

what i wanna say is, urusan dia tak dipermudahkan. dapat kesusahan. no doa from me, i was super mad at him. while me here. of course hati tak tenang! rasa derhaka and whatever i do, i was thinking, Allah terima ke tak? yela, dengan org kau mintak maaf nak masuk ramadhan, while to your husband kau tak mintak maaf. syurga bawah tapak kaki dia tau tak? atas keredaan dia. so, Allah tu gerakkan hati aku kot untuk follow itelegram neelofa, terus aku rasa kerdil and buang ego. aku terus letak tepi malu, ego aku tu mintak maaf kat dia.

and he said that he always maafkan aku. dari dulu lagi betapa banyak salah silap aku kat dia senang betul dia maafkan aku. semoga faizal jadi orang yg hebat dan kaya ya Allah. hahahahha. jangan pernah tinggal kaya tu! ahahahaha. dari zaman belajar, he still my bf, aku kerja, dah kawen, selalu dia maafkan aku. aku je sikit digil ada dalam ini kapala.

surprisingly, malam tu dia dapat msg, company dapat approval dr MTI singapore untuk jalan full force. semua boleh datang mcm biasa sebab dia support essential kan. tak payah nak bahagi-bahagi tugas go to other service dept. but yeah, before that dia ada request la. tak nak pergi buat service bg makanan dekat situ. sbb bahaya. he has the right kan. and dia request untuk balik Malaysia je. i'm blooming, tp sebab dah jadi baik mintak maaf td, aku cakap lah. aku reda je mana-mana. kena kerja aku reda, aku doakan dia selamat, urusan dipermudahkan, bahagia, tenang hati. kalau balik pun aku reda. Biar Allah atur mana yg terbaik. balik yg terbaik, balik lah. stay sana terbaik, stay sajalah. and yeah, he need to stay. in sha Allah aku reda.


kesimpulan, kita reda je lah dalam hidup ni. kita usaha untuk jadi yg terbaik. majukan diri kita, hidup kita. tapi, apa yg kita dapat kita bersyukur dan kita reda. so korang dah bersyukur dan reda tak harini? tibeee.

byeeeeeeee!


we miss you d. <3 p="">

No comments:

Labels