Tuesday, November 30, 2021

No More 9-5 working environment

Holla! 

Now 11.52pm, ntah mood apa datang menempel rajin aku nak tgk and update blog. Actually tgh update support group team dazzle, so mcm dah lama tak singgah blog yg kucintainyapunadoi ni. 

hahahha!

okeh, back to the topic, i'm now self employed worker. lol. boleh ke cakap mcm tu. hahaha. mcm ada syarikat je kan. in sha Allah, kalau Allah perkenan who knows kan. 

i tender my resignation on april haritu, was really not happy at all. and lepas timbang tara, i love myself more. lagipun aku mmg takda hati dan takda jiwa langsung dengan position management company lama aku tu letak. nak ke aku bincangkan? baiklah. 

I was a QA-QC-QA-QC for 9 years maybe.. tetiba, kena tukar jd tech support enginior. so not me. aku mmg sangat tak suka benda rigid ni. lab testing pun aku tak suka, lagikan hari-hari mengadap lab. laaaagi aku tak suka. haha! tp fikirkan sebab kerja aku hadap. tu satu hal, hal kedua, aku tak rasa aku grow well kat situ. kerja ikut telunjuk, kata A must do A, sorry not my type. aku memang lemah sikit ikut telunjuk orang bulat2 and u dont have single opportunity pun nak try bg idea and works on ur idea. no sorry, we dont offer critical thinking here - kata management. LOL. that was the most silly company i ever work. 

you know masa aku mula masuk, i was impressed org masing-masing kerja lama gila. oh macam stable je company ni, tp at the end lain yg jadi. huru hara. sebab? i guess management yg tamak dan gila kuasa. haha. ni namanya kaduk naik junjung mcm tu kot. ntah la. i can say no one gain my respect. even company lama aku yg haru-biru tp banyak org yg aku respect. even they all menjerit sana sini tak tentu hala, but they make u grow. maksud aku grow kat sini bukanlah naik jawatan, naik gaji etc semua tu. but in term of skill, knowledge. skill ni including soft skill. how nak deal dgn supplier, how to deal with customer, how to deal dgn inter-department. we being so professional i must say. takdalah rasa masing-masing nak menangkan diri sendiri. OMG. 

it was so toxic! and i know it must be bad for my health especially mental health. sebelum aku jadi seorang yg negative, pandang orang ni negative, org tu negative, kerja mengumpat mengata je, baik aku blah. even aku baca kat atas tu, i still feel the negativity still there. but yes, it is ok. perjalanan hidup aku kan. Allah susun cantik dah, aku merancang, Perancangan Dia Maha hebat. Kalau tak jadi benda atas tu, i wont dare to take a step nak capai cita-cita impian aku since dari aku student, LOL. banyak-banyak cita-cita, cita-cita nak jadi suri rumah with income adalah paling aku aimm sgt! now i am, doing Young Living biz sambil jadi suri-rumah. Pagi siapkan anak sekolah, hantar dia sekolah, ambil balik sekolah, masak for them, boleh hang out dgn kawan, buat kerja dimana-mana, arrange masa sendiri, ada dinner, ada biz trip, income yg sama kadang lebih dari my last salary. 

now laki aku suruh belajar trading, OMG belum ready kot bang. nak tgk-tgk boleh la. tak pun jd tukang sorak, your fulltime cheerleader till jannah. LOL. 

i am happy, happiest person in the world maybe. terlalu bersyukur. baiknya Allah. dapat peluang jaga mak aku masa dia bed ridden after kena covid stage 5 haritu. this one i will update in new entri. kau tunggulah sampai mood menaip aku sampai lagi. sebab sekarang mood menaip pun dah takda dah. lemau dah. ngantuk. 

now i wish, i could be better wife pulak. dapat sediakan at least sarapan buat suami tercinta, cewah. kesian dia. rasa dah biasa sgt layan aku and too independent menguruskan diri sendiri. semoga rezeki kami sentiasa melimpah ruah, dapat kongsi bersama-sama dengan keluarga, orang-orang terdekat. hopefully, my 5 figure income tu menjadi kenyataan on early next year. dapatlah aku bawak they all p Utah next year. kalau tak pergi sendiri la nampaknya hahaha. 

ok lah! adios! 










i love doing my job! Alhamdulillah.

No comments:

Labels